دل نوشته های یک پسر

هرچیز که بوده گذشته و آینده نیز نیامده....گاهی سفری به گذشته میکنم و گهگاه سری به آینده میزنم اما در حال زندگی میکنم.....

دل نوشته های یک پسر

هرچیز که بوده گذشته و آینده نیز نیامده....گاهی سفری به گذشته میکنم و گهگاه سری به آینده میزنم اما در حال زندگی میکنم.....

کمال...؟

گوهر خود را هویدا کن  

 کمال اینست   

 

وبس خویش رادر خویش پیداکن 

  کمال اینست 

 

 وبس چند میگویی سخن از عیب ودرد دیگران خویش را اول  

 

 مداوا کن کمال اینست  

   

 وبس پند من بشنو بجز بانفس شوم بدسرشت با همه عالم   

 مدارا کن کمال اینست   

 

 وبس چون به دست خویشتن بستی تو پای خویشتن  تن هم به دست  

 

 

  خویشتن وا کن کمال اینست وبس  

 

 

سلام 

 

 

امروز با اجازه شما عزیزان میخوام  یکم تغییر بدم 

 

 

 

و از یک نواختی خارج کنم مطالب رو 

 

 

پس با اجازه شما دوستان  

 

موضوع این پست میزارم:  کمال 

   

 

 ادامه مطلب یادت نشه

 

 

دیشب من از یکی از دوستام در خواست کردم که منو تو انتخاب  

 

عنوان برای پست بعدی کمک فکری بده 

 

اون دوستم به من لطف داشت و با تمام وجود کمکم کرد 

 

 

وگفت میتونی در باره کمال بنویسی 

 

اول متوجه منظورش نشدم بعد واسم توضیح داد 

 

 دیدم چه موضوع قشنگی هست 

 

بعضی وقت ها عقل فرمان میده دل عمل نمیکنه 

 

 بعضی وقتا هم دل میگه عقل انجام نمیده پس عقل به این نتیجه رسید 

 

 

 یک استراحت بده به دل تا نفسی  آزاد کنه و این  

 

 پست خودش بنویسه  

اخطار!  این پست از روی عقل نوشته  شده است 

 

 

 

شناخت کمال نهایى  

 

 

چگونه و از چه راهى مى‏توان کمال نهایى انسان را شناخت؟  

 

 

آیا عقل یا تجربه قادر به‏شناخت آن هستند؟  

 

  

و اصولا میزان کارآیى هر یک از آنها در این زمینه چقدر است؟  

  

تردیدى نیست که کمال نهایى انسان مربوط به روح او بوده، 

  

 

 جنبه جسمانى ندارد.زیرا به طورى که مى‏دانیم حقیقت انسان 

  

 

 روح اوست و تکامل انسانى او در گرو تکامل استعدادهاى 

 

  

 روحى او مى‏باشد  

 

 و  

 

 

رشد جسمانى او تا اندازه‏اى که لازمه  

 

  

تکامل روحى اوست، ارزش دارد و به هیچ عنوان کمال نهایى  

   

 

او محسوب نمى‏شود.

 

 

من وقتی می خوام یک پست بنویسم حداقل از ۲ تا۳ تا از  

 

 

دوستام تو دنیای مجازی نظر میگیرم 

 

 

دیشب هم از یه دوست خواستم در باره کمال 

  

 

 برام بگه اونم گل کاشت 

 

واسه اینکه میدونم دوست نداره اسمش کسی بفهمه 

  

  

فقط  مطالبش میزارم 

  

اصلیترین و حقیقی ترین کمال که توی دنیا وجود داره  

 

  

دست اهل بیته و کسایی که اونار و کامل شناختن 

 

  

  

میتونم بگم کمال چیزی نیست که امروز میگن ما داریم یا دیدیم 

  

میتونم بگم کمال خونه و ماشین و تحصیلات نیست 

 

 

کمال یه جور معرفته نه معرفت به دوست 

 

 

 

معرفت به دوست قطره ای از دریای کماله 

 

  

چون کمال حقیقی معرفت به اهل بیته که 

 

  

 تنها راه رسیدن به خداس 

 

 

 

کماله حقیقی چیزیه که وقتی کسی بهش میرسه میشه 

 

 

 

  

 همدم امام زمانش 

 

  

کمال از کامل شدن میاد 

 

 

امیرالمومنین میگه 

 

  

چون عقل کامل گردسخن کم گردد 

 

 

پس میشه نتیجه گرفت کمال یعنی کامل شدن ذات انسان 

 

 

عقل یعنی همه چیز یک جسم 

 

یعنی 

 

 

کامل شدن 

  

باطن و ظاهر 

 

  

البته ظاهری که اخرت رو به همراه داره 

 

 

نه دنیا  

 

 

  

همین 

  

نمیدونم چی بگم اما فکر کنم تونسته باشم منظور خودم رسونده باشم 

 

 

با اجازه دوستان میخوام از دوستانم تشکر کنم  

 

  

که بیش از بقیه به من لطف دارن  

  

من لال نیستم. بخاطر شعر قشنگت. فرمانده بخاطر مطلب زیبات.   

 

  نشگون.بخاطر عکس ها زیبات 

 

 

و غزل و رامونا بابت گرفتن غلط املایی  پست قبلی  

 

  

آبجی جون این پستم دست شما رو میبوسه  

 

فکر کنم زیبای این پست خودش را در اتحاد  

  

 چند دوست باهم نشون بده نه؟  

 

 

 

با تشکر دوست شما یک ناراضی

نظرات 26 + ارسال نظر
من لال نیستم شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ب.ظ

سلام آقا امین
داداش واقعا خسته نباشی
خیلی آپ جذابی بود ممنونم ازت عزیزم

عکسها ومطالبت حرف نداشت.
کارت بیسته بیسته داداشی.



فقط میتونم برات آرزو کنم تنت سالم ودلت خوش باشه.

پیروز باشی وسربلند.

درپناه حق

سلام داداشی

شما هم خسته نباشید

اگه کمکه شما دوستان نبود که نمیشد به این قشنگه کمال توضیح داد

ولی خیلی دوست دارم

همین

جی جی شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ب.ظ http://sharab934.blogfa.com/

سلام :

شب خوش

فکر کنم این پست غلط املایی نداشت

اما چیزی که مهمه اینه که غلط انشایی نداشت

می دونی چی میگم؟



**************************


این میوه‌ی نچیده‌ی زردِ فلک‌زده

بر روی شاخه‌های جدایی کپک زده

حتی نرفته در سبدِ تنگِ لِه شدن

حتی دلش برای دوتا کرم لک‌زده


***************************

این شعر ها رو خدا کنه همه بفهمن!!!!

موفق باشی


پست بعدی از شعرهای خودم هم میذارم

و

خبرت

می کنم

سلام

ممنونم جی جی جون بهم سر زدین مرسی

اره میدونم کار عقل درسته

اگه عقل بخواد با این همه عدا غلط بنویسه که نمیتونه سرشو جلو دل بی عدا باره بالا


خیلی شعر قشنگی بود عزیز هرکی به شکلی معنی میکنه واسه همین معنی شو نمیگم شاید اشتبا ه باشه معنی من

خیلی دوست دارم جی جی جون

یه دوست یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ق.ظ

طبق معمول زیبا
اما اینبار واقعا متنوع
در ضمن ممنون از لطفی که به هم داری اما کاش این رو هم میگفتی که من گفتم کوچیکتر از اونیم که بخوام معنایی از کمال بگم و گفتم کمال رو کسی میتونه کامل تعریف کنه که خودش کمال داشته باشه
بازم ممنون از لطفت
این هم حرف آخر:
برای پرواز ابتدا باید ایستادن؛ راه رفتن؛ دویدن؛ بالا رفتن؛ ودر آخر پریدن را آموخت. پرواز را با پرواز آغاز نمیکنند!

سلام فرمانده

مرسی وظیفه یک سربازه که از فرمانده خودش تشکر کنه

مرسی فرمانده شما واسه من بزرگی ژس دیگه نگو کوچیکی مرسی فرمانده


معنی شهرتم فهمیدم کاملا ممنون


با تشکر تک سرباز امیدوار به نگهبانی از شهر مرسی فرمانده

احترام نظامی

نقاب یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ق.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

سلام...

شما یک نظر درباره کمال داری و از بعد معنویت وارد می شوی و این زیباست..

دیگری نظر متفاوتی دارد از بعد عرفان وارد می شود و آنهم بسیار زیبا...

و من هم نظر دیگری و از بعد ؛؛خود؛؛ بودن وارد می شوم.. اما تنها فرقش این است که تلخ است شیرینی نظر من.

بنابراین من و شما و او شاید در مورد یک چیز نظر می دهیم ولی همزمان هم شاید نظرات یکدیگر را نپذیریم....

نظر در باب یک موضوع است اما تلخی و شیرینی سخن هر کس چیزی دیگری می گوید.

پس بگذار تمام معنی های معنوی..مادی..عرفانی..و... کمال را امروز کنار گذارم و از بعد همین نظر دهی و تفاوت ان سخن بگویم.

کمال>> یعنی رسیدن به نقطه ای از توانایی که دیدگاه دیگران را بپذیری بدون هیچ گونه تعصبی و متقابلا نظری دهی بدون هیچ گونه تعصبی...

در یک کلام...> کمال< را تنها ""امروز"" این گونه معنی می کنم::
""داشتن انعطاف در زندگی روزانه و در روابط اجتماعی""

سلام


ممنون منو قابل دونستی و اومدی عزیز

اره میدونم عزیز من وقتی این مطلب خواستم بنوس با ۳ ۴ تا از دوستام مشورت کردم

هر کسی یک نظری داشت که منم درحد توانم بیان کردم

شرمنده دیگه

مرسی از نظر زیبای شما

احسان امو یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ق.ظ http://aceboy.loxblog.com/

سلام موضوع جالبی بود موفق باشین .

سلام

ممنون داداشی خیلی دوست دارم

احسان امو یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ب.ظ http://aceboy.loxblog.com/

سلام آپم تشریف بیارین ...

سلام

احسان امو جون

اومدم مرسی منو قابل دونستی و دعوتم کردی ممنون

غزل و رامونا یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:26 ب.ظ http://www.donyaye-elm.blogfa.com

سلام داداشی من ؛امین جان. ممنون از دعوتت . ما هیچ وقت فراموشت نمیکنیم.. پستت هم خیلی زیبا بود و عین حقیقت بوودچشم غلط املاییتم میگیرم (البته من که نظر برات میذارم غزل هستم دوست عزیزم رامونا فعلا نیستند و سرشون شلوغ هست..) خوب داداش عزیزم بهت تبریک میگم چون تو این پستت هیچ غلط املایی نداشتی و نمرات بیسته .... آفرین

سلام مرسی آبجی

عقل کارش درسته همش ۲۰ میگیره اما این دله که خنگه همش املاش خرابه

مرسی آبجی غزل خیلی دوست دارم خیلی

آخ جون بیست شدم باید مامانم بیارم ببینه بیست شدم

مرسی آبجی غزل

کوروش یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:23 ب.ظ http://ltmbo.blogfa.com/

سلااااااااااااااااااااام چطورررررررررری [تعجب][نیشخند]

عزیزممممممممم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآپم [قلب]

بدو بدو بیااااااااااااااااا[بوسه]

سلام خوبم


مرسی منم دعوت کردی عزیز

اومدم

مردین یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ http://www.mardin2.blogfa.com

حقیقت زندگی آدمها به نوعی از نظر من حرکت به سوی کمل است ولی هرگز هیچ انسانی به کمال مطلق نخواهد رسید چون این با حقیقت زندگی در تضاد است. هیچ وقت نخواهیم که به کمال برسیم چون اونوقت رشد ما متوقف خواهد شد.
ولی خودمونیم زذی تو نخ فلسفه.ای فیلسوف
راستی متن جدیدی رو آپ کردم خواستی بیا بخون

سلام


نه من فیلسوف نیستم اما دوستای فیلسوف دارم


به قول شاعر کمال هم نشین در من اسر کرد


خودمونیم شما هم فیلسوف هستی ها

ممنون به من سر زدی

کوروش یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 ب.ظ

عشق ملاقات مرگ و زندگی است.ملاقاتی در نقطه اوج، فقط در صورت شناخت عشق است که می توان به تجربه این ملاقات نایل آمد.در غیر این صورت به دنیا می آیی،زندگی می کنی ، ومی میری ولی در حقیقت مهم ترین تجربه زندگی را از دست داده ای. تجربه ای که با هیچ چیز جایگزین نمی شود.

برای اینکه به این تجربه برسی بایستی 4 مرحله را همیشه به خاطر داشته باشی:

مرحله 1): حضور در لحظه است،
زیرا عشق تنها در زمان حال ممکن است.عشق ورزیدن در زمان آینده یا گذشته ممکن نیست.اگر خواستی از عشق فرار کنی در زمان گذشته و یا آینده زندگی کن.
زیاد از حد هم فکر نکن، زیرا فکر هم همیشه به گذشته یا آینده مربوط میشود.

مرحله 2): این است که یاد بگیری سموم بدنت را به عسل تبدیل کنی.خیلی از مردم عشق میورزند ولی عشق آنها با سمومی همچون نفرت، حسادت ، خشم، خودخواهی،آلوده شده است.

مرحله3): تقسیم کردن و بخشیدن است.
چیز های منفی را برای خودت نگه دار ولی خوبی ها و زیبایی ها را با دیگران تقسیم کن .ولی اکثر مردم عکس این عمل را انجام میدهند.چنین انسان هایی واقعا ابله هستند.هرچه عشق را بیشتر ببخشی بیشتر به دست می یاری.

مرحله 4): هیچ بودن است.
به محض اینکه فکرکنی کسی هستی ، عشق از جاری شدن می ایستد.عشق فقط از درون کسی جاری می شود که "کسی" نباشد.عشق در نیستی خانه دارد.

سلام


خیلی قشنگ هست ممنون شما خیلی به من لطف دارید خیلی

خیلی مرحله ۴بیشتر قبول دارم مرسی

هومن یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ب.ظ http://boy-bazi.blogsky.com/


سلام امین جان

میخواستم بگم سلام داداشی اما دیدم تعداد داداشیهات خیلی زیاد شده اگه منم بگم دیگه تکراری میشه.
شاید هم اصلا صلاحیت اینو نداشته باشم که شما رو داداشی صدا کنم.
چون میدونم خیلی از دوستان دیگه صلاحیتشون از من بیشتره.

به هر حال
آپ زیبایی رو با کمک دوستان خوبت انجام دادی امین جان.
از شما و دوستان عزیزی که بهتون کمک کردن خیلی تشکر میکنم.
توضیحات کاملی در رابطه با این موضوع دادین و فکر نمیکنم دیگه جایی برای توضیح بیشتر باشه.
اما با اجازه شما من هم برداشت خودم رو میگم دوست خوبم.

کمال یعنی تلاش جهت شناخت خویشتن در گذار از مراحل مختلف زندگی و بدست آوردن تجربیات متعدد که در مراحل بالاتر با عقل و منطق و احساس ترکیب شده و نهایتا به سوی تکامل معنوی و شناخت خداوند سوق پیدا میکنه.
این نوع از کمال رو میتونیم تکامل الهی بنامیم دوست عزیزم.

امیدوارم که منظور من رو متوجه شده باشی امین جان.

دیگه فکر کنم شما هم داری به کمال واقعی میرسی دوست من که این آپهای خوشگل رو انجام میدی.
بازم ممنون.
بای

سلام

داداشی خودتان میدونید که هر گلی یک بویی دارد

دوستان به من لطف دارن


کو تا کمال ممنونم داداشی

کوروش یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:30 ب.ظ

آن عمیق ترین چیز، آن شناخت، آن دانش و آن احساس با تو یکی بودن از همان دیدار اول در من بیدار شد
و هنوز هم همان است ...
با این تفاوت که حالا هزاران برابر عمیق تر و لطیف تر است.
من تو را تا پایان جهان دوست خواهم داشت.
من تو را پیش از آنکه در این جسم و جان حلول کنی دوست می داشتم.
این را در همان دیدار اول یافتم. این تقدیر ما بود.
ما بدین گونه با همیم و هیچ چیز نمی تواند ما را از همدیگر جدا کند !

سلام


چی قشنگ خیلی باحال بود ممنونم خیلی

مهرداد دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ http://eshghe-penhon.blogfa.com

سلاملکم خوب هستین ..؟اگه میشه به ما هم یه سری بزنید...

سلام

ممنون

اومدم مرسی منو دعوت کردی عزیز

جی جی دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:33 ب.ظ http://sharab934.blogfa.com/

سلام

خوبی؟

آپ کردم با شعرهای جدید

ممنون میشم بیایی بخونی و البته نظرت رو هم بگی!

مرسی از لطفت

سلام

ممنون خوبم


الانه میام

ممنون منو قابل دونستی و دعوت کردی

غزل و رامونا دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:22 ب.ظ http://donyaye-elm.blogfa.com

خواهش میکنم داداش عزیزم. وظیفم بوود. خیلی خوشحالم که خوشحالی عزیز. منم دوست دارم داداشی

سلام


شما به من لطف دارین اسمشو نزارید وظیفه

ممنون از لطفه شما آبجی جون خودم

دوست دارم

همین

sailor دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:28 ب.ظ http://ghome-loot2.blogfa.com/

این وبلاگ تنها هشداری است برای آنانی که می خواهند اشتباه قوم لوط را دوباره تکرار کنند.

سلام

به خدا من نمیخوام این کارو بکنم

نمیدونم شاید دارم میکنم به خدا نمیدونم

ولی قسد بدی ندارم واسه همین با اجازه شمارو لینک میکنم

اگر هم مشکلی در وب من دیدی به من تذکر بده تا پاک کنمش

مثل موضوع سرپرست که دلیتش کردم

همین ممنون به من سر زدی

تنهاترین دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.royayeshabearam.blogfa.com

سلام...
اسم کمال بسیار معنی داره و مطلبت معنی دار تر... موفق باشی...

سلام

ممنونم از لطفه شما عزیز

مهران دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام. این که بازم فحش مینویسه بهم ادرسشو بلدی؟ضمنا خوب نوشتی اینبار .از کمال.بای.

سلام

نه به خدا

ممنون خوشحال شدم که خوشت اومد مرسی

من لال نیستم سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام
امیدوارم که حالت خوب باشه عزیزم


دلم برات تنگ شده بود گفتم یه سر بزنم




به هر جا ناتوان دیدی توان باش
به سود مردم خاموش زبان باش
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ستم کش را اگر دیدی برآشوب
ستم گررا چومشتی بردهان باش
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
چو افتد بر جوینت خط پیری
مکن افسردگی در دل جوان باش
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
زمانی در هوای خوش بودی
یه عمری در هوای این وآن باش
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


بازم ازت ممنونم داداشی
موفق وسربلند باشی




درپناه حق






سلام

ممنونم شرمنده چند روزه گیرم شرمنده


خیلی شعرا قشنگ میگی ممنون داداشی

غزل سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ق.ظ http://donyaye-elm.blogfa.com

سلام به داداشی خودم. با اجازه از این به بعد میخوام تا وقتی که آپت و عوض کنی یک سری جمله هایی و بگم که شاید برات مفید باشه.تو زندگی که برای من خیلی مفید بود داداش عزیزم: همیشه یادمان باشد که زندگی پیمودن راهی برای رسیدن به خداست وقدم هایمان باید طوری باشد که حتی دانه کشی در زیر پایمان له نشود

سلام

مرسی آبجی جون

خیلی قشنگ بود خیلی دوست دارم که به من این همه لطف دارید

ممنووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون

آبجی خودمی دیگه

داریوش سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ق.ظ http://dariush1.blogfa.com

سلام

گوهر خود را هویدا کن کمال اینست وبس
خویش رادر خویش پیداکن کمال اینست وبس...

این یکی از دیکلمه های قشنگ داریوشه من خیلی دوستش دارم
ممنون زیبا بود
موفق باشی

سلام

اره خیلی قشنگه

ممنون که به من سر زدی عزیز

شما هم موفق باشید

پسرسرا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:46 ب.ظ

سلام هم شهری
یا به قول مشهدی ها
سلام داداشی
ازت خبری نیست به ما هم که سر نمی زنی
ولی خوب من اومدم هم دوباره حال و احوالی کنم و بگم که یه آپ کوچولو کردم اگه بیای منو خوشحال میکنی
راستی بی اجازت یه دونه از عکساتو کپی کردم گذاشتم توی آپ این دفعه ام خلاصه ببخشید بدون اجازه شما این کارو کردم.
مرسی
سینا&صدرا
بابای

سلام هم شهری

یا بهتر بگم هم محلی

یا باز بهتر بگم داداشی

بخدا شرمنده من مریض بودم تو خونه افتادم شرمنده نشد بیام

الانه میام

بابت عکسم داداشی من و شما ازین حرفا داریم با هم خوب کاری کردی ورداشتی

مرسی به بدی من نگاه نمیکنی و به من سر میزنی

جی جی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام پسر

خوبی پسر

سلامت باشی پسر

موفق باشی پسر

یا حق پسر

سلام

ممنون

شما هم موفق باشید

غریبه اشنا پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:13 ب.ظ

سلام.... موضوع جالبی بود هر چند میتونست پر بارتر باشه ....انتهای کمال یعنی تسلیم وفنا در ذات افدس الهی بودن ....در خت پر بار سر تعظیم و افتاده به پایین داره ..و برای رسیدن به کمال باید مطالعه داشت و در عشق حضرت دوست غرق بود ....خود را ندیدن ... و منشا خیر و برکت بودن به مخلوق در همین دنیای پوچ چیزی شدن ....................و امتیاز گرفتن تو دانشگاه خودسازی .......

سلام

خیلی با حال بود

مرسی اره منم منظورم همین بود اما فکر کنم نتونستم کامل برسونم

خیلی دوست دارم غریب آشنا

غریبه اشنا پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ

منم دوست دارم به شرطی که اینو خودت بدونی اما ؟؟؟ دوست داشتن من به خاطر فکر زیباته نه قیافت که البته ندیدم ودوستم ندارم ببینم .... چون زیبایی به رخ نیست به شعور و درک توست .... رفیق راه دورم ....

سلام

ممنون منو انقدر خجالت زده نکنید میتونم انسانیت به کمال نه به جمال

ممنون منو قابل دونستی و این همه لطف داشتی نسبت به من

یک عالمه خجالت کشیدم

غریبم اما اشنا جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:24 ب.ظ

غریبم اما ...اشنا ...از دیار این خاک ... که خاکی شدهایم ...از عشقی خاکی .... رفیق خدا نکنه خجالت زدت کنیم .... شرمنده منم فقط نظر دادم ....

سلام


ممنوننم خیلی خوبی شما خیلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد